Należy mieć świadomość, że niektóre samochody powinno się zabezpieczyć przed korozją zaraz po odebraniu z salonu. Oczywiście kierowca może podjąć decyzję o zabezpieczeniu samochodu praktycznie w dowolnie wybranym przez siebie momencie. Koniecznie trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że bardzo trudno będzie wygrać z rdzą w dłuższej perspektywie. Jak powinna zatem wyglądać ochrona przed korozją?
Czym to zrobić i od czego zacząć?
Warto wiedzieć, że najbardziej niebezpieczne procesy związane z korozją, w zdecydowanej większości przypadków będą rozpoczynały się w zamkniętych profilach. Są to bowiem miejsca niewidoczne dla kierowcy z zewnątrz. Zabezpieczenie antykorozyjne auta będzie zatem polegało na tym, że w profile zamknięte zostanie odpowiednio wprowadzony środek antykorozyjny. W momencie, gdy wspomniany preparat zastygnie stworzy pewnego rodzaju powłokę nieprzepuszczającą nie tylko wody, ale również soli czy substancji, które sprzyjają omawianej korozji.
Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że środki antykorozyjne można bez żadnego problemu wprowadzić do zamkniętych profili sprejami wyposażonymi w dłuższą plastikową rurkę. Można także tego dokonać dzięki dostępnym na rynku pistoletom napędzanym sprężonym powietrzem z kompresora. godny uwagi jest fakt, że środki w sprejach są zdecydowanie droższe w porównaniu do preparatów, które można kupić w puszkach. Ponadto w celu wprowadzenia środków w zamknięte profile należy umiejętnie wykorzystać otwory technologiczne. W bardzo dużej liczbie samochodów są one zaślepione nie tylko gumowymi, ale również plastikowymi korkami.
Kierowcy powinni także wiedzieć, że niektóre modele samochodów rdzewieją zdecydowanie bardziej od środka. Oznacza to tym samym, że zanim jeszcze właściciel pojazdu dostrzeże rdzę na zewnątrz, dokona ona ogromnego spustoszenia zarówno w podwoziu, jak i w profilach. Należy mieć świadomość, że w momencie, gdy wspomniana rdza będzie już widoczna na zewnątrz, samochód praktycznie nie będzie nadawał się do jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego.
Warto zdecydować się na wosk czy olej?
Trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie na rynku dostępna jest bardzo duża liczba preparatów antykorozyjnych w oparciu o wosk, olej, a także mieszanki olejów i wosków. Kierowcy bardzo często zastanawiają się, który produkt będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Wybór powinien być oczywiście uzależniony od indywidualnego przypadku. Doskonałym przykładem jest fakt, że nowe pojazdy można bez żadnego problemu zabezpieczyć środkami na bazie wosków, które sprzedawane są w puszkach odpowiednio dostosowanych do specjalistycznych pistoletów napędzanych sprężonym powietrzem. Warto wiedzieć, że wosk, który będzie nałożony na niezardzewiałą, a także czystą blachę stworzy nie tylko jednorodną, ale również bardzo trwałą powłokę.
W przypadku starszych samochodów zdecydowanie lepszą opcją będą preparaty na bazie oleju, które z czasem wnikną praktycznie w każdy zakamarek. Rekomendowane jest zastosowanie konwertera rdzy, a dopiero później oleju czy innego środka na bezie tłuszczu. Ponadto bardzo skuteczny może być środek na bazie tłuszczu, który będzie przez właściciela samochodu natryskiwany na gorąco. Bardzo dużym atutem tego rozwiązania jest stworzenie pewnego rodzaju powłoki ochronnej o odpowiedniej lepkości uzyskanie zaledwie kilka minut od momentu aplikacji.
Jakie są największe zalety preparatów na bazie wosków?
Największym atutem tego rozwiązania jest łatwość w aplikacji. Preparaty wykazują się także bardzo dużą skutecznością w przypadku nowych samochodów, gdzie procesy korozyjne jeszcze nie zdążyły się rozwinąć. Kierowcy mogą zaopatrzyć się w produkty na bazie wosków, które charakteryzują się stosunkowo niską lepkością. Ponadto świetnie zdadzą egzamin, jako pierwsza faza zabezpieczenia.
Jakie są wady preparatów na bazie wosków?
Zastosowanie preparatów będzie możliwe dopiero po oczyszczeniu podłoża z rdzy. Produkty mają także bardzo ograniczone właściwości penetrujące. Należy również zauważyć, że czas schnięcia wynosi od 12 do nawet 24 godzin. Użytkownik musi także nałożyć przynajmniej dwie warstwy.